Khamis, 7 Januari 2010

2010 Teruskan Usaha Mendekati Rakyat

Sook- Usaha untuk mendekati, memahami, melihat sendiri masalah rakyat akan terus diperkemaskan kata ADUN N. 37 Sook YB Datuk Ellron. Perkara ini bukan hanya sebagai satu retorik tetapi ianya akan diaplikasikan. Mendengar Denyutan Nadi Rakyat menjadi keutamaan agar lebih mengetahui setiap permasalahan rakyat Sook.

Dalam siri lawatan terdahulu, didapati banyak sekali rungutan demi rungutan yang telah dikemukakan oleh rakyat melalui Pengerusi Jkkk. Sama ada ianya diluahkan secara emosi atau sebaliknya yang penting masalah rakyat dapat diluahkan untuk kepentingan bersama. Cara kerja sebegini juga akhirnya teleh membuka lebih banyak perkara yang perlu dipelajari, diteladani oleh Wakil Rakyat, Pejabat UPKR Sook. Budayakan Prinsip Turun Padang!! selagi masih diberi kepercayaan, jalankan AMANAH YANG DIBERI OLEH RAKYAT.

Tahun 2010 juga mesyuarat JKKK bersama ADUN akan diubah daripada 2 bulan sekali kepada 6 bulan sekali. Tumpuan akan diberkan kepada Mesyuarat Khas JKKK & ADUN diperingkat kampung. Semoga segala perancangan dan usaha ini berterusan untuk kebaikan rakyat Sook amnya di Sabah.

By; rmn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails