Selasa, 3 Ogos 2010

PBRS Sook dan Nabawan adakan AGM sabtu

Keningau : Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) bagi kawasan N.37 Sook dan N.38 Nabawan akan mengadakan Mesyuarat Perwakilan Tahunan mereka Sabtu ini.

Pengerusi Penganjur, Datuk Ellron Angin, yang juga Timbalan Presiden PBRS berkata, PBRS bahagian Sook akan mengadakan mesyuarat kali ke tujuh sementara Nabawan kali ke 14. Kedua-dua bahagian itu akan mengadakan mesyuarat secara berasingan sebelum dirasmikan penutupannya di Dewan Masyarakat Sook pada hari sabtu oleh Presiden, Tan Sri Joseph Kurup.

Menurut Ellron sementara sayap pergerakan pemuda dan wanita akan mengadakan mesyuarat mereka pada hari jumaat.

Kata Ellron, mesyuarat perwakilan adalah saluran rakyat atau ahli-ahli PBRS yang kebanyakannya dari kawasan luar bandar untuk mengemukan pandangan , cadangan serta suara mereka kepada kerajaan.

"Oleh itu setiap perbahasan atau isu yang hendak dibawakan haruslah menjuruskan kepada pembangunan masyarakat, keselamatan negara dan hak -hak rakyat," kata Ellron selepas mempengerusikan mesyuarat terakhir sebelum AGM tersebut.

sementara itu, pergerakan wanita dan pemuda Sook akan mengadakan perlawanan persahabatan badminton dengan rakan-rakan dari N.33 Bingkor dan N.34 Liawan di sini pada jumaat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails